Om Krestine

JEG SÆTTER FOKUS PÅ DET I DIG, DER GIVER INDRE RO –

OG BEVIDSTHED OM HVAD DER GIVER DIG URO

… med den bevidsthed har du mulighed for at sætte en selvhealende proces i gang.

Selvhealing er at stoppe op, og mærke hvordan du har det.

At dyrke nærværet til indre ro og som modvægt til rastløhed, arbejdsnarkomani, flugt fra dig selv og de svære følelser.

At være i nuet som modvægt til at være i evig bevægelse henimod fremtiden eller tilbage i det, der var

At række ud efter hjælp til selvhjælp og give dig selv sund egenomsorg.

At erkende hvad du har brug for og tillade dig selv at række ud og tage imod.

MIT SPECIALE ER HJÆLP TIL SELVHJÆLP  henimod det, du ønsker mere af.

Min baggrund er

Min faglige baggrund er krop- og psykoterapeut, healer og mindful compassion terapeut

Jeg har haft stress og angst

Da jeg selv fik stress i 2010 på mit daværende arbejde som pædagogisk leder,kunne jeg mærke signalerne. Men jeg tog dem ikke alvorligt. Jeg troede, at jeg kunne håndtere det og gjorde det, som rigtig mange gør – nemlig forsøge at arbejde mig ud af problemet. Og det kan man ikke! Tværtimod øger det stress.

da sammenbruddet kom væltende ind over mig fandt jeg et forløb med Mindfulness Baseret Stress Reduktion. MBSR. Det var så fantastisk at  jeg efterfølgende tog en uddannelse i MBSR samt supplerende kurser i mindful compassion mv.

Angstens favntag

Jeg har også haft en mild grad angst som barn og helt ung. Det blev særligt begrænsende for mig, da jeg boede alene, et sted hvor jeg skulle gå et langt stykke i mørke fra bilen til min bolig. Jeg besluttede på et tidspunkt at konfrontere frygten ved at gå ud i mørket. (Havde læst at det skulle virke). Jeg vendte opmærksomheden væk fra frygttankerne ved at tælle mine skridt. Så var tankerne optaget af noget andet. Det lettede problemet, så jeg kunne gå (i stedet for at styrte afsted) ud til bilen, hvor jeg følte mig tryg. Da det kom lidt under kontrol, begyndte jeg at tænke på noget positivt, før jeg gik ud af døren. Jeg begyndte at slappe mere af og til sidst glemte jeg nødvendigheden af at styre min tanker. Mørke er nu min ven gennem mange år.

Kontakt for samtale og eventuel aftale: 22 80 05 38 E-mail: kontakt@krestinehartmann.dk

Jeg har skrevet bøger om mindfulness, og masser af artikler om det, jeg oplever i min praksis og i livet. Du kan finde det på siden

Her er  en artikel om Selvmedfølelse modvirker selvkritik

Krestine Hartmann